Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych układów w samochodzie. To od niego zależy precyzja prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy. Dlatego ważne jest prawidłowe ustawienie geometrii wszystkich kół w pojeździe. Przeprowadzenie niniejszej operacji poprawnie jest możliwe tylko przy użyciu specjalistycznego sprzętu, którym dysponujemy w serwisie BOMA. Nasze stanowisko wyposażone jest w najnowocześniejsze urządzenie do ustawiania geometrii pracujące w technologii 3D. Dzięki temu ustawienie geometrii odbywa się szybko i precyzyjnie.


Poprawność parametrów pracy układu jezdnego należy weryfikować:
• po każdej naprawie układu zawieszenia,
• po każdej naprawie układu kierowniczego,
• po przejechaniu 20-30 tyś. km (ze względu na zmianę charakterystyki sprężyn i amortyzatorów),
• po każdej zmianie pozycji koła kierowniczego (krzywo ustawiona kierownica przy jeździe na wprost),
• gdy opony piszczą w zakrętach niezależnie od prędkości jazdy,
• gdy kierownica ucieka podczas gwałtownego przyspieszania lub hamowania,
• gdy bieżnik opon zużywa się nierównomiernie.
Parametry podlegające weryfikacji podczas procesu ustawiania geometrii pojazdu:
• kąty pochylenia kół tylnych ,
• zbieżność kół tylnych,
• odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii ,
• kąty wyprzedzenia osi sworzni zwrotnic,
• kąty pochylenia kół przednich,
• kąty pochylenia osi sworzni zwrotnic,
• zbieżność kół przednich,
• przesunięcie kół osi przedniej,
• nierównoległość osi kół,
• różnica kątów skrętu kół,
• śladowość kół.
Dane regulacyjne, którymi dysponujemy pozwalają nam ustawić poprawnie geometrię w pojazdach europejskich produkowanych od 1972 do chwili obecnej, we wszystkich markach azjatyckich dostępnych w Europie oraz w sporej grupie aut amerykańskich nie dystrybuowanych oficjalnymi kanałami na nasz kontynent.
Szereg rozwiązań stosowanych w programie jest opatentowanych przez producenta, co dodatkowo wyróżnia stosowane w naszym serwisie urządzenie na tle innych.
Funkcjami charakterystycznymi stosowanego w serwisie BOMA urządzenia są:
WINTOE – regulacja zbieżności osi przedniej bazująca na prawidłowym ustawieniu koła kierownicy,
CAMM – procedura regulacji kąta PK i WSZ wyliczająca optymalne położenie regulowanego sworznia lub grubość instalowanej podkładki,
SHIMMSELECT – regulacja kąta PK i zbieżności osi tylnej z wykorzystaniem specjalnych podkładek,
EXPRESS ALIGN – procedura porządkująca czynności w trakcie regulacji kątów, pomijając wartości znajdujące się w granicach tolerancji optymalnie organizuje procedurę z uwzględnieniem wszelkich wymogów technologicznych,
FASTER CASTER – szybka procedura pomiaru kątów WSZ, PSZ, PK realizowana przy niewielkim skręcie kół,
WHEEL OFF – procedura umożliwiająca regulację kątów PK i WSZ przy zdemontowanych kołach pojazdu,
LIVE RIDE HEIGHT – automatyczny pomiar prześwitu poziomego i pionowego z wykorzystaniem dodatkowych tarcz mocowanych do krawędzi nadwozia,
SBDA – pomiar i prezentacja wzajemnego położenia poziomego i przestrzennego płaszczyzn: osi obrotu czterech kół i nadwozia,
SYMMETRY ANGLE MEASUREMENTS – pomiar położenia osi w pojeździe prezentowany graficznie z możliwością zamiany miary kątowej wyników na metryczną.
Kamery HawkEye dzięki wielowymiarowemu układowi odniesienia zapewniają szybki i dokładny pomiar geometrii.
Użytkownik ma do wyboru dwa tryby pomiaru:
- Tradycyjny – w którym punktem odniesienia są platformy dźwignika.
- Płynny – w którym punktem odniesienia są tarcze głowic.
Cztery kamery wysokiej rozdzielczości mierzą w sposób ciągły pozycje tarcz i ich orientację w przestrzeni.
Szybka kompensacja z przetaczaniem umożliwia wykonywanie większej liczby pomiarów w ciągu dnia pracy. Eliminuje ona osobną kompensację każdego koła.
Urządzenie obsługuje samochody osobowe i dostawcze (do 3.5 t) o średnicach kół w zakresie 10 – 24.5 cali.