Wyważenie kół? Test drogowy?
Dla nas to żaden problem dzięki rewolucyjnej wyważarce HUNTER GSP 9700
HUNTER GSO 9700 umożliwia nam osiąganie zupełnie nowego poziomu dokładności podczas procesu wyważanie kół. Informacja ta jest szczególnie ważna dla posiadaczy szybkich, mocnych pojazdów o sportowym charakterze oraz dla użytkowników SUV-ów.
Posiadane i wykorzystywane przez nas urządzenie umożliwia precyzyjny serwis ogumienia, zapewniając bezpieczne podróżowanie i wydłużenie okresu eksploatacji ogumienia oraz współpracujących elementów zawieszenia pojazdu.
To profesjonalne i precyzyjne urządzenie diagnostyczne umożliwia przeprowadzanie tzw. „testu drogowego”, czyli sprawdzenie wyważenia koła i jego wibracji pod naciskiem dochodzącym do 635 kg, a więc przy pełnej symulacji rzeczywistych warunków drogowych, w jakich pracuje koło i opona. Wykorzystując wyniki testu drogowego, precyzyjnie określające stan ogumienia i obręczy możemy znaleźć optymalne dopasowanie zestawu felga – opona.
Jakim wymaganiom możemy sprostać dzięki wyważarce HUNTER?
Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne zastosowane w posiadanym przez nas urządzeniu Hunter, pozwalają nam wyważyć koła z najwyższą możliwą starannością.
Drgania kół mogą być spowodowane:
• nieprawidłowym wyważeniem dynamicznym i statycznym,
• nieprawidłową geometrią opony i/lub felgi,
• nierównomiernym rozkładem sztywności opony na całym obwodzie.
Hunter jako jedyny system umożliwia zdiagnozowanie wszystkich tych problemów oraz ich eliminację.
Podczas testu dokonuje się:
• pomiaru sztywności opony (RFT)
• pomiaru siły bocznej koła – LFM (rolka o nacisku 6350 N)
• pomiaru bicia obręczy
Opatentowany pomiar siły drogowej (promieniowej) Road Force pozwala rozwiązać problemy drgań, których przyczyny leżą poza korektą niewyważenia koła.
Po pomiarze sił bocznych dla wszystkich kół samochodu i ich ponumerowaniu, oprogramowanie StraightTrak wyważarki GSP 9700 wskazuje miejsce zamontowania poszczególnych kół pojazdu, aby sumaryczna wartość siły bocznej działające na samochód była jak najmniejsza. Opatentowana metoda pomiaru bocznego ściągania opony StraightTrak umożliwia pozbycie się niepotrzebnego zjawiska ściągania pojazdu spowodowanego przez opony. Istnieje możliwość diagnozy również pojedynczego koła.
Jakie ograniczenia posiada Hunter?
Stosowana w naszym serwisie wyważarka Hunter może obsługiwać koła o następujących parametrach:
- średnica obręczy stalowej 10 – 30 cali,
- średnica obręczy aluminiowej 14 – 44 cali,
- szerokość obręczy 1.5 – 20.5 cali,
- średnica maksymalna kompletnego koła 1016 mm,
- szerokość maksymalna kompletnego koła 508 mm,
- ciężar maksymalny kompletnego koła 79 kg.
Jakie funkcje Hunter-a są gwarancją komfortu podróżowania?
Te funkcje to:
- wyważanie statyczne i dynamiczne zarówno z uwzględnieniem tolerancji ciężarków, jak i bez,
- możliwość wydruku protokołu z pomiarów oraz wszystkich informacji tak, jak są one widziane na ekranie,
- umożliwia na wstępie pomiar ciśnienia powietrza w oponie i uzupełnienie go do wartości prawidłowej,
- mierzy różnice sztywności promieniowej i bicie promieniowe opony,
- mierzy bicia promieniowe i boczne obu krawędzi tarczy koła,
- umożliwia takie wzajemne zmontowanie opony na tarczy koła, aby różnice sztywności promieniowej opony, bicie opony i bicie tarczy koła w możliwie dużym
- stopniukompensowały się wzajemnie,
- mierzy siłą boczną występująca na styku opony i drogi,
- jeżeli siły boczne zostały zmierzone dla wszystkich kół samochodu, to nowa funkcja o nazwie StraightTrak umożliwia minimalizację wpływu sił bocznych, działających na
- wszystkie koła samochodu, tak by samochód miał jak najmniejszą tendencję ściągania na bok.